Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kultura násilí klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
Prokopová, Johana ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Voldřich, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje kontextům výskytu agrese v životech klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Tato skupina dětí a dospívajících bývá považována za skupinu ohroženou rizikovým chováním a dalšími obtížemi spojenými s životem v nepříznivé sociální situaci. Teoretická část práce se věnuje popisu principů fungování NZDM a specifikům klientů těchto zařízení. Popsány jsou taktéž dosavadní výzkumy, které byly s cílovou skupinou uskutečněny. Dále se teoretická část práce věnuje vybraným vývojovým změnám probíhajícím v adolescenci a v neposlední řadě problematice agrese - teoriím jejího původu, formám a funkcím. V empirické části práce je popsáno výzkumné šetření, které bylo uskutečněno s klienty z 8 NZDM. První část šetření se zabývala především otázkou míry výskytu agresivity mezi klienty NZDM a sběr dat byl uskutečněn prostřednictvím dotazníků obecné agresivity Busse a Perryho (BPAQ-SF). Druhá část výzkumného šetření představovala uskutečnění polostrukturovaných rozhovorů taktéž s klienty těchto zařízení. V práci jsou následně popsána zjištění, která z obou částí výzkumného šetření vyplynula. Diskutován je zejména vyšší průměrný skór klientů NZDM v administrovaných dotaznících, a tedy předpokládaná vyšší míra tendence chovat se ke svému okolí hostilně. Na zjištění je nahlíženo v souvislosti s...
Možnosti využití sociálních sítí pro práci s klienty v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
VEVERKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití sociálních sítí pro práci s klienty v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež (NZDM). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na sociální sítě, ve druhé kapitole je nastíněno poslání a obsah služby NZDM a třetí kapitola se věnuje sociálním sítím v kontextu NZDM v období epidemie Covid-19. V praktické části bakalářské práce byla využita kvalitativní výzkumná strategie za pomoci metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výběrový soubor zahrnoval 9 informantů, který byl tvořen vedoucími sociálními pracovníky a ostatními sociálními pracovníky NZDM v Jihočeském kraji, kteří sociální sítě využívají pro provoz NZDM a byli ochotní se na výzkumné části podílet. Vyhodnocená data byla seskupena metodou vytváření trsů na základě podobných jevů či znaků. Z výsledků bylo zjištěno, že pracovníci pro práci s klienty nejvíce využívají Facebook a Instagram převážně pro propagační, komunikační, informační a preventivní účely. Dále bylo zjištěno, že sociální sítě sehrály zvlášť důležitou roli v období epidemie Covid-19. Pro pracovníky je však nejdůležitější přímá práce s klienty a sociální sítě vnímají jako doplněk své práce. Výsledky této bakalářské práce mohou být inspirací pro ostatní nízkoprahová zařízení pro děti a mládež a také mohou být přínosným a edukativním materiálem pro děti, jejich rodiče a v neposlední řadě i pro širokou veřejnost.
Využití sociálních sítí pro komunikaci s klienty zařízení poskytujících sociální služby
FIALOVÁ, Pavlína
Sociální sítě jsou bezpochyby neodmyslitelnou součástí dnešní společnosti. Pro mnohé může být jen těžko představitelné být tzv. off-line a nepřipojit se během dne alespoň k jedné z dostupných sociálních sítí. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat, jaké sociální sítě jsou využívány v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež ke komunikaci s jejich klienty. Práce je konkrétně zaměřena na NZDM v kraji Vysočina. Dalším cílem této diplomové práce bylo zjistit, jak tato komunikace mezi těmito zařízeními a jejich klienty probíhala v době nouzového stavu (COVID-19) a v jaké formě byla využívána. V návaznosti na cíle práce byly zvoleny tři výzkumné otázky. První otázka byla zaměřena na účel využívání sociálních sítí. Prostřednictvím druhé otázky byly zjišťovány překážky, se kterými se NZDM při komunikaci s klienty setkávají. Třetí otázka zkoumá, zdali on-line komunikace pomohla udržet kontakt mezi nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež a klienty v době nouzového stavu. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část charakterizuje sociální sítě společně s jejich znaky, rozdělením, popisem konkrétních sociálních sítí a nechybí zde ani rizika s nimi spojená. Druhá část je věnována sociálním službám, jejich rozdělení, registraci, která je potřebná k jejich vykonávání a standardům kvality. Ve třetí části je konkrétně charakterizována sociální služba nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Společně s posláním, cíli, cílovou skupinou a principy poskytování služby jsou zde zmíněny základní činnosti, které jsou v rámci této služby poskytovány, a průběh služby. Pro praktickou část této diplomové práce byla využita kvalitativní výzkumná strategie a technika polostrukturovaných rozhovorů. K analýze získaných dat bylo použito otevřené kódování a následná kategorizace dat. Z výsledků rozhovorů s jednotlivými nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež je patrné, že sociální sítě, především Facebook a Instagram, si v rámci poskytování této sociální služby získaly své místo a jsou těmito zařízeními využívány ke komunikaci s klienty a s veřejností, pro informační a preventivní účely a také k jejich propagaci. Bylo také zjištěno, že sociální sítě hrály v období nouzového stavu (COVID-19) důležitou roli. Výsledky praktické části této diplomové práce mohou být inspirací pro další nízkoprahová zařízení pro děti a mládež nebo také pro zařízení poskytující ostatní sociální služby. Diplomová práce také může sloužit jako zdroj informací pro studenty, laickou či odbornou veřejnost.
Etické aspekty sociální práce s rizikovou mládeží zaměřené na deontologickou a utilitaristickou etiku
JAROŠOVÁ, Martina
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na etické aspekty sociální práce s rizikovou mládeží, pohledem utilitaristické a deontologické etiky. Čtenář se seznamuje s propojením etiky v sociální práci, s rizikovým chováním mládeže a v neposlední řadě s teoretickým výkladem etických systémů. V práci je zvolen kvalitativní výzkum - metoda rozhovoru s několika sociálními pracovnicemi, které pracují s rizikovou mládeží. Na bázi výsledků diplomová práce analyzuje aplikovatelnost etických teorií do praxe s ohledem na specifika klientů, jejich míru využitelnosti, případně jaké další etické teorie korespondují v praxi s jednáním sociálního pracovníka.
Hodnocení Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Hradci Králové.
Kuchaříková, Petra ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Ve své práci jsem se snažila nastínit problematiku Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a v závěru jsem se zaměřila na naplňování standardů kvality sociálních služeb ve dvou Královéhradeckých zařízeních. Nejprve jsem pohovořila o volném čase a jeho pozitivech, pokud se aktivně využívá, historických meznících, pro vývoj Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a také o závazných dokumentech, které jsou pro práci sociálních pracovníků důležité. Dále jsem se tuto problematiku snažila zachytit z hlediska zákona o sociálních službách, popsala princip nízkoprahovosti, zaměřila jsem se na jejich poslání, cíle, cílovou skupinu a celý proces užívání této služby. Jednu kapitolu jsem věnovala managementu a financování, protože bez nich by služba nebyla možná uskutečnit. Pak jsem se zaměřila na dvě nejdůležitější složky této služby jimiž jsou pracovníci, jejich kvality, kompetence a supervize, jakožto pomocník při sebevzdělávání a uživatelé sociálních služeb a jejich charakteristiky. Jednou z věcí, která tyto uživatele ohrožuje, jsou sociálně patologické jevy, z nichž ty nejvíce ohrožující jsem uvedla a přidala k nim i jejich prevenci. V jednom mnou později jmenovaném zařízení se využívá i práce dobrovolníků, proto jsem jim zde věnovala kapitolu. Pro hodnocení naplňování standardů kvality, jsem si vybrala dvě...
Práce s multikulturními tématy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Vladyková, Barbora ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
V kontextu moderního světa se objevují různé přístupy k vypořádání se se soužitím lidí z různých kultur. Jedním z těchto přístupů je multikulturní výchova. Multikulturní výchově ve školním prostředí se věnuje mnoho autorů, ovšem vzdělávání se odehrává i mimo školu, a tomu je v kontextu multikulturní výchovy věnována malá pozornost. Cílem této práce je proto předložit náhled do oblasti multikulturní výchovy v kontextu mimoškolního vzdělávání, konkrétně v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Výzkum byl proveden v Plzeňském a Karlovarském kraji. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s vedoucími nízkoprahových zařízení, doplňkovou metodou pak byla analýza dokumentů.
Standardy kvality sociálních služeb v praxi nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
PLÁŠILOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá názory sociálních pracovníků NZDM na standardy kvality sociálních služeb (dále jen "SQSS"). V první kapitole jsou vysvětleny základní pojmy užívané v této práci, stručně nastíněna historie sociální práce a nízkoprahových zařízení, charakterizována náplň práce sociálního pracovníka a cílová skupina NZDM. Dále je v práci rozepsána struktura SQSS. Výzkumným šetřením byl zjištěn názor šesti sociálních pracovníků na užívání SQSS v praxi.
Práce s romskou komunitou v NZDM a její přínos
KAŠNA, Vít
Cílem práce je popsat přínosy služeb nízkoprahových klubů pro děti a mládež pracujících převážně s romskou komunitou a porovnat, zda jsou popsané skutečnosti v souladu s realitou - posláním a cíli jednoho konkrétního zařízení. První kapitola se zaměřuje na pět hlavních aspektů, které hrají klíčovou roli v práci s romskou komunitou. Následující kapitola popisuje práci v kontextu nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, popisují metody práce s uživateli služby, její cíle a poslání v porovnání jednoho zařízení, které je i s jeho klienty předmětem této studie. Poslední kapitola se věnuje šetření přínosnosti NZDM z pohledu klientů porovnává výsledky s konkrétními cíli zařízení NZDM Husita. K těmto účelům slouží kvalitativní výzkumná strategie za pomoci polostrukturovaných rozhovorů.
Otevřené kluby a jejich místo ve školním vzdělávacím programu DDM
KOČOVSKÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá objasněním pojmu otevřený klub. První část práce popisuje základní pojmy, které jsou charakteristické pro otevřený klub. Jedná se především o spontánní činnosti a nízkoprahovost. Principem nízkoprahovosti se vyznačují i jiná zařízení, která jsou legislativně ukotvena v zákoně. Jedná se o Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Práce popisuje vznik, vývoj, zaměření a obsah práce této instituce. Práce objasňuje otevřenou práci s mládeží, která je uskutečňována na základě různých volnočasových nabídek. Tyto nabídky zprostředkovávají i otevřené kluby a Salesiánská střediska. Poslední kapitola této části práce poukazuje na základní rozdíly mezi otevřeným klubem a nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež, na jejichž základě je zařízení provozováno. Druhá část práce se zabývá podrobnou analýzou Školního vzdělávacího programu vybraného zařízení, který provozuje otevřený klub. Cílem výzkumné části práce je v daném dokumentu najít informace o otevřeném klubu a posoudit míru a kvalitu zjištěných údajů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.